Web Marketing Manager GECAD - Adriana Iordan

0 comentarii
Part 1 - Cine este Adriana Iordan ?



Part 2 - Care sunt castigurile unei bune experiente web? ?



Part 3 - Ce ar trebui sa stie un om de afaceri care ia in considerare onlineul? ?



Part 4 - Cum isi foloseste Avangate siteul ?



Part 5- Activitatea cu cel mai mare impact si cel mai mic impact

Alege start-up, nu stop-down!

0 comentarii
Mareste poza
Criza financiara, previziunile deloc optimiste pe care specialistii le au pentru retailul online in 2009, dar si primele semne de faliment care au aparut deja in industrie ii fac pe intreprinzatori sa se gandeasca de doua ori inainte sa ia decizia de a deschide un magazin online.


Totusi, cu un plan de afaceri bun, cu intelegerea faptului ca finantatorii vor sa-si micsoreze cheltuielile, cu o buna cooperare cu importatorii, distribuitorii, in colaborare cu acestia fiind elaborate strategii comune de promovare, antreprenorii din e-commerce pot face bani.

“Deschiderea unui magazin online, chiar si in timp de criza, este o idee excelenta. Este un nou canal de distributie, de fidelizare, de crestere a vanzarilor, cu posibilitati de cross-sale. Cred ca si momentul este bun pentru start-up, in contextul in care toata lumea inregistreaza o stagnare (stop-down). A fi diferit poate insemna a fi castigator”, a declarat pentru Antreprenor Madalin Matica, director pentru operatiuni europene al companiei DotCommerce Ltd.


Acesta considera ca, in conditiile in care vor exploda falimentele in retailul online, romanii nu trebuie sa se lase descurajati, pentru ca aceasta “realitate dura” se poate explica printr-o schimbare, printr-o distrugere creativa.

“Exista o teorie economica prin care este identificata o dezvoltare in gradul marit de falimentare, «Creative Destruction». Trebuie sa moara unele companii, pentru ca altele noi sa apara. Nu stiu daca este un darwinism economic, dar este o realitate indubitabila”, afirma Matica.


In aceasta perioada de criza, deschiderea unui magazin online de apartament poate fi sortita esecului, crede Marius Visan, director de dezvoltare al PC Garage, care insa ii sfatuieste pe cei care vor sa deschida un astfel de business sa investeasca in el in jur de 300.000-400.000 de euro si sa aiba un business plan foarte bun, daca vor sa aiba sanse de reusita.


“Succesul se datoreaza faptului ca, in aceasta perioada, multi importatori cauta noi parteneri, pentru a misca stocurile existente. Un partener cu potential poate deveni, intr-un timp foarte scurt, un partener cu cele mai bune conditii. Singurul sfat pe care pot sa il dau este legat de cheltuielile facute. Nu cheltuiti bani pe proiecte care nu aduc beneficii pe termen scurt si mediu”, precizeaza Visan.

Mai pesimist este Marius Ghenea, presedinte al PCfun.ro. El le recomanda anteprenorilor care au intrat sau vor sa intre in domeniul online, in acest an, sa faca o analiza foarte serioasa a situatiei. Cei care nu au demarat inca afacerea ar trebui sa astepte, crede acesta, pentru a vedea intregul efect al crizei financiare inainte de a se lansa intr-o iniþiativa riscanta. Ghenea ii sfatuieste pe antreprenorii care nu dispun de finantarea necesara pentru a trece de criza sa se gandeasca la varianta de a inchide afacerea sau, cel putin, sa incerce o solutie de “conservare”, astfel incat pierderile deja acumulate sa nu se amplifice.

“O alta solutie posibila, dar care poate fi aplicata numai de site-urile care au o valoare certa, ar fi vanzarea catre investitori care inteleg domeniul si care sunt pregatiti sa investeasca pe termen mai lung. Cu o conditie - sa existe asemenea cumparatori, deoarece, din pacate, intr-o perioada de criza, totul este de vanzare cu discount, inclusiv companiile si afacerile, insa nu prea mai sunt cumparatori”, spune Ghenea.


Intr-o epoca a globalizarii, suntem afectati cu totii de criza financiara. Reprezentantul DotCommerce afirma ca retailul este influentat de criza din cauza scaderii consumului populatiei. El considera ca descresterile vor accelera, in special prin modificarea mentalitatii consumatorilor. Matica afirma ca in orice criza exista solutii si-i sfatuieste pe antreprenori sa se orienteze catre clienti si catre fidelizarea acestora.

“Exista multe solutii si idei in zona de fidelizare: carduri, puncte cadou, promotii exclusive, cresterea gradului de satisfactie prin cresterea nivelului de profesionalism al personalului. Cred ca trebuie realizat un mix din aceste solutii si gasite formulele adaptate fiecarui retailer. Nu exista o reteta care sa functioneze la toata lumea”, precizeaza Matica.


Pentru acest an, Ghenea prevede o “epidemie a falimentelor” in industria online, in februarie-martie, explicand ca urmeaza o perioada in care scadentele la furnizori vor fi maxime, iar veniturile vor fi in scadere.


Pe de alta parte, el spune ca online-ul se confrunta si cu o criza a increderii, afacerile pe internet urmand sa nu mai fie sustinute cu prelungirea termenelor de plata sau cu reesalonarea datoriilor la furnizori sau la banci. In cel mai bun scenariu, specialistii romani se asteapta la cresteri moderate sau chiar la stagnari pentru e-retailul local, in acest an.


Clientul e stapanul!
  • Retailul online romanesc va fi lovit de criza, mai ales prin scaderea consumului populatiei. Descresterile se vor accelera si din cauza modificarii mentalitatii clientilor. Este momentul ca retailerii sa se focuseze pe cresterea satisfactiei clientilor si pe fidelizarea acestora.
  • Pastrati-va clientii! Chiar daca va scadea consumul, acesta nu se va opri. Incercati sa intelegeti noua dinamica a vanzarilor si sa modificati oferta in zona de reducere a costurilor. Oamenii vor sa-si micsoreze cheltuielile. Ii puteti ajuta? La fel si companiile. Exista metode de a face bani, generand economii pentru clienti.
  • Pretul va face diferenta in perioada de criza si doar politicile clare si sustinute de reducere a costurilor pe online pot genera economii.
  • Antreprenorii au nevoie de o mai buna cooperare cu importatorii, distribuitorii, cu care pot elabora planuri comune de promovare.
  • Fidelizati-va clientii! Exista multe scoli si idei in acest sens: carduri de fidelizare, puncte cadou, promotii exclusive, cresterea gradului de satisfactie, prin cresterea nivelului de profesionalism al personalului. Trebuie realizat un mix al acestor idei si gasite formulele adaptate fiecarui retailer.
  • Cei care au intrat deja pe piata online, dar nu mai au finantarea necesara, ar fi bine sa se gandeasca la varianta de a inchide afacerea sau, cel putin, la solutii de “conservare”, astfel incat pierderile deja acumulate sa nu creasca si mai mult.


Ce presupune un start-up pe online
  • Antreprenorii care vor sa intre in domeniul online in acest an ar trebui sa faca o analiza foarte serioasa a situatiei. Unii specialisti sunt de parere ca ar fi mai bine sa nu se grabeasca si sa astepte, pentru a vedea intregul efect al crizei financiare.
  • Deschiderea unui magazin online presupune o investitie de 300.000-400.000 de euro si, pentru a avea sanse de succes, trebuie sa aiba un plan de afaceri foarte bun.
  • In aceasta perioada, multi importatori cauta noi parteneri, pentru a misca stocurile existente.
  • Nu cheltuiti bani pe proiecte care nu aduc beneficii pe termen scurt si mediu.
  • Aduceti un plus de servicii clientilor, astfel incat ei sa fie multumiti. PC Garrage ofera clientilor care vor aduce, pana pe 31 martie, la sediul firmei un televizor sau un monitor vechi, functional sau nefunctional, o reducere de 100 de lei la achizitionarea unui monitor nou.
  • Principalul factor care afecteaza retailul online este cursul valutar. Deprecierea leului in raport cu euro face ca preturile sa creasca. Un calculator care costa, in decembrie, 1.500 de lei, acum costa 1.700 de lei.
Toate drepturile rezervate standard.ro - Andreea Budica: http://www.standard.ro/articol_77859/alege_start_up___nu_stop_down.html
Copyright © Alex Circei - Blogger Theme by BloggerThemes